Inšpirácia

Posledné desaťročie prinieslo mnoho zmien, aj v myslení ľudí, a preto prinieslo aj mnoho transformačných lídrov, motivačných spíkrov, životných koučov. Všeobecne civilizácia akoby už nezvládala sama svoje výkonnostné tempo, tlak na zabezpečenie životných potrieb. Psychicky je to náročné, ale fyzicky ľudia zleniveli. Pohybovo. Od polovice 20ho storočia sme sa posadili za písacie stroje a nekôr, amentma, počítače, a už sme sa usedeli. Mňa osobne oveľa viac ako knižky, kázne, prednášky a motivačné mottá denne na nástenke inšpiruje reálny človek. A konktétne tento. Táto pani, ktorú v Devínskej mnohí poznáte. Mne stačí o nej vedieť len toľko, že chodí pešo, zo svojho domu 5 kilometrov do dediny do najbližšieho obchodu a nazad. V hocijakom počasí. Dá si reflexnú vestu a ide sa. Keď prší, dáždnik nenosí, veď jednou rukou ťahá vozík, v druhej palica. Tento rok mala osemdesiat. A teda už aj k tomuto jubileu prestala fajčiť. Určite ste ju viacerí, tak ako ja, zviezli autom, veď nevravím, že sa

Veľká noc



Znovuzrodenie. Koniec zimy.  Konečne slnko a teploty na prechádzky. Vyšší tlak a životná energia. S tým sa mi spája Veľká noc. Čistý panteizmus. Zelené púčiky na stromoch a kríkoch. Začína kvitnúť zlatý dážď. A hlavne: dvor a záhrada volá! U mňa sa celé sviatky niesli v dieleme, či robiť alebo svätiť. Alebo vlastne či práca v záhrade je vlastne až taká práca, keďže to nie je zamestnanie, alebo trocha aj svätenie.  Tak som sa snažila to časovo zadeliť pol na pol (teda pomimo nakupovania, varenia, domácich prác a venovaniu se deťom).
Namakala som sa aj tak ako blázen, hoci v zemi je nasadený zatiaľ iba hrášok a sedem zemiakov. Zeminu nekupujem, ale vyrábam - teda nakladám a prevážam fúrikom hnoj, kompost, hlinu a miešam to. (Robím to intuitívne, snáď je to aj dobre).


V pondelok ráno prišiel iba kalsický šibač - otec môjho syna, a obaja potom išli šibať ďalej. Ulice prázdne, okolo ticho. Vybrala som sa teda trocha svätiť - nasať, o čo ide v kostole. Ostala som iba pred. Bol úplne plný. Aj tak nie som katolíčka. Ani evanjelička, ani nič vlastne. Husákove dieťa z komunizmu bez náboženskej náuky. Takže doňho nepatrím. Snažím sa ich pochopiť, ale nejde mi to úplne. Plno bolo aj poobede pri cyklomoste, vyčasilo sa a tak bola opäť promenáda a bufety zaľudnené. Postretáš susedov, popiješ s nimi, deti sa tiež postretajú a na parádu vybehajú. Pekná a pokojná šibačka v mieste svojho bydliska je za nami.  








Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Májové víkendy plné zábavy

Silvester 2017

Poživeň z blízkeho okolia