Inšpirácia

Posledné desaťročie prinieslo mnoho zmien, aj v myslení ľudí, a preto prinieslo aj mnoho transformačných lídrov, motivačných spíkrov, životných koučov. Všeobecne civilizácia akoby už nezvládala sama svoje výkonnostné tempo, tlak na zabezpečenie životných potrieb. Psychicky je to náročné, ale fyzicky ľudia zleniveli. Pohybovo. Od polovice 20ho storočia sme sa posadili za písacie stroje a nekôr, amentma, počítače, a už sme sa usedeli. Mňa osobne oveľa viac ako knižky, kázne, prednášky a motivačné mottá denne na nástenke inšpiruje reálny človek. A konktétne tento. Táto pani, ktorú v Devínskej mnohí poznáte. Mne stačí o nej vedieť len toľko, že chodí pešo, zo svojho domu 5 kilometrov do dediny do najbližšieho obchodu a nazad. V hocijakom počasí. Dá si reflexnú vestu a ide sa. Keď prší, dáždnik nenosí, veď jednou rukou ťahá vozík, v druhej palica. Tento rok mala osemdesiat. A teda už aj k tomuto jubileu prestala fajčiť. Určite ste ju viacerí, tak ako ja, zviezli autom, veď nevravím, že sa

Aprílové leto

26. 04. 2018
Dnes vonku v Devínskej prší. Silné konštatovanie:) Ale vysvetľuje to, že konečne (aj sem) píšem. Posledné dva týždne boli tak nezvyčajne horúce, že nastúpilo leto v apríli, naozaj, prepisovali sa rekordy. Hlásali nejakých 26- 27 stupňov, ale vieme, že slnko je stále neúprosnejšie a na slnku si môžete robiť praženicu aj v apríli. To znamená - že na písanie voľnočasových stories nebol vôbec čas, vlastne ani chuť. Slnečné lúče na mňa fungujú ako magnet, nie som ani schopná sedieť vnútri. Meteosenzitivita najvyššieho stupňa. Po temnom februári a marci sa cítim ako ten, čo vstal z hrobu. Pre niekoho silné slová, ale je to fakt. Keď do môjho temného prízemia zasvieti jarný lúč slnka a ja otvorím dvere na terasu... Znovuzrodenie každoročné v čase Veľkej Noci!
Kto má dom, dvor a záhradu, určite mi dá za pravdu, že teraz na jar a v takomto nádhernom počasí je to robota na full time....terénne úpravy, príprava pôdy na sadenie, planty, kosenie atď... ja som sa dopracovala aspoň k tomu, že som spravila úplne vzadu v záhrade bránku, a tak sa mi po prvýkrát naskytla možnosť prejsť zadným chodníčkom a vidieť ľuďom do záhrad, ktoré z ulice vôbec nevidno. Ach jaj...tá moja aká úbohá oproti ostatným! Veľmi sa mi páči, že si tu tuším aj všetci pestujú. Pekné hriadky na zeleninku, veľa malín, ríbezlí, jahôd, ovocných stromov. Kompostoviská, zavlažovanie, všetko ako má byť. Krásne trávniky, také tie kobercové aj také pekné lúčne s lavičkami. Kvety, posedenia...Ešte viac sa mi zapáčila táto dedina a tento kopec!


Milujem voňať kvety jabloní, ktoré mám na záhrade. A ten orgován!! Mohlo by sa to tu volať kľudne aj Orgovánová Ves! Škoda len, že je to dočasné. Bodaj by tá opojná vôňa a kvety nezmizli po celý rok! Juuuj, a jarný štebot vtáčikov....najkrajší zvuk ever! (Aby sme si ale nemysleli, že žijem v nejakej bubline zvanej raj, tak treba uviesť na pravú mieru,  že toto, o čom píšem, sú úlomky zo života, inak máme pod oknami susedov v spoločnom dvore, sediacich v letnej sezóne zásadne vonku pred domom, a vtáčikov teda nepočúvajú:) Okrem toho, vtáčikov na jar zbieram pomerne často u mňa v dome zo zeme rozkúsaných, prípadne ešte naháňam mačku aj kocúra s nimi v papuli a ten bordel potom upratujem..)

Sezóna života je skrátka v plnom prúde! O pár dní sa stavia máj, v Tarzanii pri cyklomoste začína koncertná sezóna, bude tam hrať vraj neonacistická Zóna A, ja sa na to teším aj tak. Keď svieti slnko, choroby sa nechytajú, pivo sa pije s chuťou! Milujem toto počasie, treba nejako doriešiť to zimné obdobie...po štyridsiatke to aj mňa nejako začalo priveľmi obťažovať.
Na dvore bazén a jediné, čo tu chýba, je to more, veď hej....


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Májové víkendy plné zábavy

Silvester 2017

Poživeň z blízkeho okolia