Inšpirácia

Posledné desaťročie prinieslo mnoho zmien, aj v myslení ľudí, a preto prinieslo aj mnoho transformačných lídrov, motivačných spíkrov, životných koučov. Všeobecne civilizácia akoby už nezvládala sama svoje výkonnostné tempo, tlak na zabezpečenie životných potrieb. Psychicky je to náročné, ale fyzicky ľudia zleniveli. Pohybovo. Od polovice 20ho storočia sme sa posadili za písacie stroje a nekôr, amentma, počítače, a už sme sa usedeli. Mňa osobne oveľa viac ako knižky, kázne, prednášky a motivačné mottá denne na nástenke inšpiruje reálny človek. A konktétne tento. Táto pani, ktorú v Devínskej mnohí poznáte. Mne stačí o nej vedieť len toľko, že chodí pešo, zo svojho domu 5 kilometrov do dediny do najbližšieho obchodu a nazad. V hocijakom počasí. Dá si reflexnú vestu a ide sa. Keď prší, dáždnik nenosí, veď jednou rukou ťahá vozík, v druhej palica. Tento rok mala osemdesiat. A teda už aj k tomuto jubileu prestala fajčiť. Určite ste ju viacerí, tak ako ja, zviezli autom, veď nevravím, že sa

Moje osobné peklíčko číslo 64

Mať blog je normálne zaväzujúce,  ľudia by tam niečo čakali najradšej každodenne...a ja že to budem mať taký pozvolný celoživotný projektík. Už do mňa kamošky hustia, že čo nepíšeš, dlho si nenapísala...
Čo, veď sa nič také neudialo.
Akurát minulý týždeň vybuchla tuná na rakúskej strane Moravy plynová stanica, to bolo také zaujímavé, ale nemám z toho fotku. Rachlo to presne ako sme šli z domu s deťmi (vtedy sme zaspali a šli sme až na druhú vyučovaciu hodinu), kráčali sme dole ulicou a zrazu obrvoský hrmot, ja najprv, že hrom, ale nešlo mi to do hlavy, že ten hrom neprestával a hlavne vôbec sa nehodil do daného počasia, bol taký pokojný stály dážď. Hrozný hukot neprestával, ľudia vyplašení vybehovali z domov, jedna suseda dole bola úplne hotová, v domnienke, že jej vybuchla jej vlastná kotolňa v dome. Už bolo vidieť aj obrovský oheň, vraj siahal do výšky sto metrov, v lesoch za Marchegom. Ako prvé mi napadlo, že padlo lietadlo, hluk z lietadiel tu počujem dosť často, dokonca raz tadialto leteli stíhačky smer Blízky Východ, a čo iné by v tých lesoch bolo, veď tam nič neni...najradšej by som tam hneď utekala s foťákom, ale foťák doma, a ja s deťmi najprv do školy a do škôlky, auto nemám, tak kým som obehla toto kolečko, Rakúšaci požiar uhasili.
Zajtra sú Vianoce, a tak posledné týždne smerovali celé k tomuto, ako u všetkých.
No a potom čo...dvakrát som bola v obľúbenej domovskej totál lokál krčme Pub 64 na Istrijskej ulici, číslo 64. Pred týždňom, a včera. Akurát čo som sa pozviechala. Takéto večierky už rozdýchavam celý týždeň.  64ka je čisté peklo.  Teda, ono to je práveže naša úžasná najlepšia dedinská krčma s cenami na míle vzdialenými od tých v meste, Svijanmi, s domovskou atmosférou s pecou a dobrými ľuďmi. Peklo je to pre mňa, asi trištvrte roka som sa tomuto miestu úspešne vyhýbala. Z dôvodu tohto: Len otvorím vstupné dvere, oproti ktorým je hneď malý výčapný pult, už to ide; z každej strany: čaau Lula, čo si dáš? Čo si dáš? Chlapi akoby machrovali a predbiehali sa, že kto bude pozývať. Nehovoriac o tom, že tam sa za alkohol považujú panáky. Niektorí sa ani nepýtajú, ale rovno mám panáky pred sebou. Áno, Teba mám na mysli, Gusto! Gusto bol vedúci miestnych dobrovoľných hasičov, jeho mamina bola zakladateľkou tohto zboru. Nechápem, ako ho mohol starosta odvolať, teraz už teda vôbec hasičom neni, a ja ho  mám takto v uniforme tak zafixovaného! No tak Gusto má dnes, 23. decembra, narodky a včera ich v 64ke oslavoval. Tvrdo som bojovala a pila iba vínko. Horšie je, že sa tam počas mojich posledných návštev objavil vždy niekto zaujímavý, s ktorým trebalo prebrať nové a dôležité veci, a tak sa tam nakoniec zasedím do posledného zvyšku energie. Otváracie hodiny a záverečná tu neexistujú. A úplné "dno" je to, že Ondrej, jeden z bratov majiteľov, vás čisto z lásky k svojim zákazníkom zvezie autom domov, ak to máte v dedine  od krčmy ďalej. Čo znamená, že sa tu môže človek (nie ja!!) totálne zrúbať pod obraz boží, stačí, ak nezabudne svoju adresu. Ach...čiže krčma, kde sa dá ísť bez peňazí a ešte vás z nej aj dopravia domov.....raj a peklo v jednom!!

Strašne mi tu chýbajú fotky z nej, a tie treba spraviť večer, keď je vonku tma a vnútri ľudia. Ale bohužiaľ....dnes ma tam nedostane ani tento blog! Fakt to nedám.... Zase pozajtra, dobre? :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Májové víkendy plné zábavy

Silvester 2017

Poživeň z blízkeho okolia