Inšpirácia

Posledné desaťročie prinieslo mnoho zmien, aj v myslení ľudí, a preto prinieslo aj mnoho transformačných lídrov, motivačných spíkrov, životných koučov. Všeobecne civilizácia akoby už nezvládala sama svoje výkonnostné tempo, tlak na zabezpečenie životných potrieb. Psychicky je to náročné, ale fyzicky ľudia zleniveli. Pohybovo. Od polovice 20ho storočia sme sa posadili za písacie stroje a nekôr, amentma, počítače, a už sme sa usedeli. Mňa osobne oveľa viac ako knižky, kázne, prednášky a motivačné mottá denne na nástenke inšpiruje reálny človek. A konktétne tento. Táto pani, ktorú v Devínskej mnohí poznáte. Mne stačí o nej vedieť len toľko, že chodí pešo, zo svojho domu 5 kilometrov do dediny do najbližšieho obchodu a nazad. V hocijakom počasí. Dá si reflexnú vestu a ide sa. Keď prší, dáždnik nenosí, veď jednou rukou ťahá vozík, v druhej palica. Tento rok mala osemdesiat. A teda už aj k tomuto jubileu prestala fajčiť. Určite ste ju viacerí, tak ako ja, zviezli autom, veď nevravím, že sa

Jar je život

Tak, je pol deviatej večer a ja som práve doumývala dlážku. (Mám chuť si ľahnúť s laptopom a písať toto, no na laptope pozerá Eriško rozprávky- áno máme iba jeden - tak sedím za veľkým kompom, ku ktorému mám čisto denný pracovný vzťah a príliš ma osvecuje). Dnes som sa k umývaniu podlahy dostala až teraz, aj keď celý deň sa na to chystám. Dlážke sa momentálne venujem úplne najviac zo všetkého. Mám pocit, že už ani na iné nemyslím, hlavne ňou sa musím zaoberať. (To je kvalita života, čo?) Denne ju aj niekoľkokrát zametám, buď len prejdem metličkou a zmetiem špinu na lopatku alebo zmetákom či vysávačom komplet dom. Myslím, že ešte nemám kompulzívnu poruchu s potrebou stále upratovať. Isté je ale to, že v tomto dome jestvujú dva nezladiteľné protipóly. Chcela by som mať na jednej strane takú čistú domácnosť, aspoň teda spálňu, tú miestnosť, kde má človek čisté perinky a najlepšie huňatý koberček pri posteli, do ktorého ráno spraví prvý krok pravou bosou nohou. Voňavá a čistá spálňa...a celý taký čistý dom s peknou kuchyňou...ach...ALE:
Som mäkká a chcem, aby moja dcéra bola šťastná, a tak mám doma namiesto tohto jeden normálny drobnochov. (A ja drobnochov tak nezmášam, je to pre mňa nepochopiteľná hovadina).  Dcéra však, ako deti, zvieratká miluje. Ide o to, že najradšej by chcela psa (aj ja by som ho veeeľmi chcela, keby som nevedela, aká je to starosť). Psa ale zatiaľ neriešime, bojujem. A tak kývnem na všetko "menej náročné", čo k nám príde. Prvá bola dlhosrstá čierna Cica, ona prišla sama, ako malilinké nedokojené mačiatko si mi sadla vonku v bufete na rameno a už nechcela zliezť ani bohovi. Tiež čierneho, ale krátkosrstého, kocúra Mrňa mi sem ako už prerastené mačiatko doniesol kamarát, že ho nemajú kam dať.. Čo už s ním... Mrňo je dnes prerastený už riadny kocúr, jeho mám nakoniec najradšej. Tam sme mali skončiť!




Mačky ráno o piatej robia bordel - spravila som im vo dverách tie mačacie dvierka, lebo predtým sa dobýjali, mňaučali a škrabali na vonkajšie dvere a tak...teraz dávajú preskoky v rozbehu cez ten otvor vo dverách až to trieska a takto na jar poťažmo aj s vtáčikom v papuli. Dnes ráno sa mi jedného podarilo zachrániť. Cica si našla útočisko pod mojou posteľou, čiže dnešný budík bol kvíkajúci vrabec snažiaci sa uniknúť smrti a zúrivé mačacie vrčanie podo mnou. Vtáčikovi sa zázrakom podarilo uletieť, Cica za ním na okennú parapetu, zhodila mi posledné sadenice, zemina rozsypaná všade po zemi, vtáčik zapadol za druhú nádobu so sadenicami a tam sa mi ho podarilo chytiť za chvost, vypustila som ho von a uletel..chvalabohu. Nič, no, Cica je na mäso, žiadne granule, je to asi aj moja vina, musím jej kupovať u mäsiara, konzervy nestačia.

K rannému budíčku sa dnes pridal (teda ten začal už oveľa skôr) náš najnovší prírastok - králik Ňufi. Ten k nám prišiel tak, že si ho Simonka vyprosila k narodeninám, že nič iné nechce, ani mobil ani nič, len zajačika. (Na trhu v Stupave v ten deň predávali, ja že to je na mäso a dieťa celý deň prefňukalo.) A keďže tu máme našich dobrých kamarátov na dolnom konci dediny, čo králiky chovajú, stačilo povedať a už ho mala! A zase čierneho:) Iba čierni boli na výber. Ivanka nám na neho doniesla parádnu skrinku, králikáreň, peknú bielu hand made. Tá má byť vonku. Lenže vonku nemôže byť, lebo susedin pes Nela chce králika zožrať proste.  (Už sme ho zachraňovali, to bol stres). Tak som ho dnes mala vnútri. V mojej izbe, pri posteli. Inde nebolo miesto. Kúpila som mu podstieľku, piliny, ale tie boli všade okolo. Tak sme mu dali ako podstieľku seno. To je menej všade. No a jasneže nemôžeme mať normálneho tichého zaja, ale králika, ktorý brutálne vyskakuje, naráža do dvierok králikárne a všemožne sa z nej snaží vyskočiť. Buchot naozaj, nevymýšľam si, ako kladivom do dosky...králikáreň je už vonku, zajaca som umiestnila na medziposchodie do klietky, ktorú som mu už zohnala na inzerát a bola pre ňu v Petržalke minulý týždeň. Dnes ráno, po týchto extempóre, viedli moje prvé kroky hneď do tesca. Pred rokom by mi v živote nenapadlo, že budem mieriť ráno do regálu so žrádlom pre zvieratá. Áno, po dni voľna treba nakúpiť krmivo pre tieto naše cicavce.
No a ešte máme vtáčiky zebričky, tie sme už celkom zmákli tým, že večer klietku prekryjem čiernou látkou a kým ich neodkryjem, tak neškriekajú. Na korytnačky, ktoré k nám tiež prišli darom, sme si spomenuli asi po týždni, že ich máme. Tými som sa napokon zaoberala tiež pomerne intenzívne, kým sme zistili, čo a ako s nimi. V akvaristickom oddelení hornbachu som čumela do regálov a študovala tie barsjaké veci aj dve hodiny. Boli by aj celkom bezúdržbové, keby im netrebalo pomerne často a pracne meniť vodu a preplachovať štrk.  Neviem si predstaviť robiť to v byte.
Takže toľko som chcela, k tej dlážke: že dcérin drobnochov, vďaka ktorému je namiesto podlahy obytného priestoru zemina, seno a  piliny,  ma zamestná natoľko, že sa k nej dostanem až večer!
Ja viem, že rodič má vedieť povedať dieťaťu NIE. Ale ešte stále hovorím ÁNO!


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Májové víkendy plné zábavy

Silvester 2017

Poživeň z blízkeho okolia