Inšpirácia

Posledné desaťročie prinieslo mnoho zmien, aj v myslení ľudí, a preto prinieslo aj mnoho transformačných lídrov, motivačných spíkrov, životných koučov. Všeobecne civilizácia akoby už nezvládala sama svoje výkonnostné tempo, tlak na zabezpečenie životných potrieb. Psychicky je to náročné, ale fyzicky ľudia zleniveli. Pohybovo. Od polovice 20ho storočia sme sa posadili za písacie stroje a nekôr, amentma, počítače, a už sme sa usedeli. Mňa osobne oveľa viac ako knižky, kázne, prednášky a motivačné mottá denne na nástenke inšpiruje reálny človek. A konktétne tento. Táto pani, ktorú v Devínskej mnohí poznáte. Mne stačí o nej vedieť len toľko, že chodí pešo, zo svojho domu 5 kilometrov do dediny do najbližšieho obchodu a nazad. V hocijakom počasí. Dá si reflexnú vestu a ide sa. Keď prší, dáždnik nenosí, veď jednou rukou ťahá vozík, v druhej palica. Tento rok mala osemdesiat. A teda už aj k tomuto jubileu prestala fajčiť. Určite ste ju viacerí, tak ako ja, zviezli autom, veď nevravím, že sa

Uhorka. Leto. Nič.


Dlho som sem nič nenapísala. Áno. Je leto. Uhorková sezóna. U mňa doslovne. Respektíve ešte paradajková. August je skrátka mesiac tepla a zavárania.
Ani internet ma svojou vlastnosťou "rýchlo a hneď a furt lebo online", nedoženie k nejakému akože tvorivému písaniu. Nechce sa mi NIČ.
S príchodom letných prázdnin končí veškerá pracovná frekvencia, žiadne pracovné návyky. Deti doma, ak nie sú v tábore, prázdninujeme spolu. To je opäť ako full time na materskej. S tým, že sa v ich terajšom veku stále dookola dohadujú a hádajú, staršia s tým puberťáckym akcentom, (!),  z každej strany jeden do uší "mamí, mamí!"... S teplotami vzduchu, respektíve horúčavami, to vymláti z hlavy posledné zvyšky nejakej schopnosti uvažovať..to je vlastne silné slovo...vôbec nejako používať mozog. Keď už, tak iba pasívne prijímam - teda aspoň čítam, teda priznám sa, skôr ležím iba tak. Úplne pasívne. Aj bez čítania. Tak úplne že nič. Leto. Vlastne meditujem?
V posledných rokoch sa mi javí, že letné horúčavy udierajú v júni, to už by mali byť prázdniny, mohlo by sa to posunúť, alebo rovno predĺžiť na tri mesiace. V júli zase prší a to je tlaková níž, čo nás nízkotlakových odrovná rovnako ako horúčavy, takže originál praž jak uhoď. August ešte prináša svoje znovuprebraté teplotné šoky. Teda tento rok je to tak, aj minulý bolo. Teraz sú už tri týždne horúčavy.
V Devínskej sa dajú znášať tak, že sa chodíme stále kúpať, mimo Devínskej:) Akurát sme presedlali z jazera v Plaveckom Štvrtku na kúpaliská a celkom si v tom libujem, náhodou sa mi páči aj tá ich preplnenosť; pripomína mi to detstvo, keď počas komunizmu boli v lete na kúpaliskách komplet všetci, bárskoho si tam stretol....pookukoval...je to také socializačné. Takže vyrážame na Rosničku do Dúbravky, do Heinburgu alebo aj Prellenkirchenu, vrámci výletu v Prahe sme boli aj tam na kúpalisku Petynka, všetky plus mínus podobné záležitosti. Plávanie sa mi tento rok nejako príliš zapáčilo, neviem sa dočkať otvorenia plavárne v Boroch, sľubovanej na jeseň. 
Do tohto leta, horúčav a augusta mi práca (rozumej môj obvyklý zdroj príjmu) absolútne nepasuje. Uhorka. Túto plodinu našťastie u nás absolútne bravúrne spracováva moja mama, neviem si bez jej nakladačiek zimu ani len predstaviť. Naša skromná záhrada ale tento rok prekypuje rajčinami, ktoré povyrastali zo zeme samé zo semien z minulého roka a tak tu máme malý paradajkový prales.
A tak je terajšou prácou zaváranie. Už som si odstála pri sporáku druhú várku kečupu. Šťavy ani nespomínam, to je taká rychlovka. Stará slivka rodí tiež ako divá, kompóty sme naložili, ešte ma čaká povydlo, 5 hodín varenia. Takto sa má tráviť august. Považujem to za úplne prirodzené. Počasie nepustí, záhrada tiež ne. Som fotografka - fotiť sa v týchto horúčavách dá tak v chladenom ateliéri, sedieť za kompom je smrť. V zime je zase furt tma, nízky tlak, žijem tak maximálne štyri hodiny do dňa. Vychádza mi z toho, že by som mala pracovať iba na jar a na jeseň, čo sú vlastne aj top foto sezóny. V zime potom hybernovať, v lete kúpať sa a zavárať. Takto voľako si ten ročný pracovný cyklus predstavujem:)) Ideál.
Tak. Napísaním tohto príspevku do memoárov jedného praobyčajného života som si odfajkla pocit spravenia niečoho trošku zmysluplného....


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Májové víkendy plné zábavy

Silvester 2017

Poživeň z blízkeho okolia